API

In onze club vinden we het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn en met plezier naar de trainingen kan komen. Koninklijke Judoclub Lier wil een veilige haven zijn voor judoka, van jong tot oud, om te sporten en plezier te maken. Om dit te bereiken is het belangrijk dat ieders grenzen gerespecteerd worden en iedereen als gelijkwaardig wordt behandeld.

Heb je als judoka, als ouder of als trainer het gevoel dat er dingen gebeuren die niet kunnen? Heb je te maken met pesten, (seksueel) ongewenst gedrag, geweld, discriminatie, ...? Hou dit niet voor jezelf en praat erover met iemand die je vertrouwt!

In de club kan dat met de trainers, maar we hebben ook iemand die er speciaal voor opgeleid is ter beschikking. Wil je praten over dingen die gebeuren in de club die je raken of waarvan je vindt dat ze niet kunnen, dan kan je altijd bij Danny Dewelde terecht. Je kan me een mail sturen op api@judoclublier.be of me aanspreken op de club.

Als vertrouwenspersoon luister ik naar je vraag of verhaal, behandel jouw melding in alle discretie en verleen ik je advies bij mogelijke vervolgstappen of doorverwijzing.

Wie ben ik?

Ik heb me voor de functie van vertrouwenspersoon van KJC Lier kandidaat gesteld. Om te beginnen is KJC Lier een familiale club waar het draait om plezier en het goed voelen van de judoka van jong tot oud. Dit vind ik als moeder van drie kinderen heel belangrijk bij het kiezen van een sportclub voor mijn kinderen en mezelf, waar ik reeds meerdere jaren judo leer.

Vanuit mijn levenservaring heb ik geleerd dat een gepaste ondersteuning bij ingrijpende gebeurtenissen bepalend is. Professioneel ben ik werkzaam binnen de overheid, waarbij het vertrouwen voor en met de collega's binnen de organisatie heel belangrijk is.

Graag wil ik een luisterend oor zijn voor judoka's en ouders van judoka's, die moeilijkheden ervaren of met bezorgheden rond grensoverschrijdend gedrag zitten. Naast tijd vrijmaken om het verhaal aan te horen is het ook belangrijk om een gepast antwoord te kunnen bieden op de vragen die naar voren komen. Zodoende kan er indien nodig worden doorverwijst naar de meest geschikte organisaties.

Danny