Korte inleiding

Beste judoka's en ouders,

De praktijk heeft ons geleerd dat het klassieke onderricht in het judo een zeer moeilijke opdracht is voor onze trainers. Vandaar dat door de Vlaamse Judo Federatie in 1992 aan alle judoclubs in Vlaanderen een speciaal kinder- en jeugdprogramma werd aangeboden.
In 2012 werden deze oefenprogramma's aangepast tot de "Judo leerlijn", waarin niet alleen rekening wordt gehouden met een minimum leeftijd en een minimum aantal trainingen maar ook met een wachtperiode.

KINDEREN - TEAM A

vanaf 7 tot 12 jaar : maandag- en vrijdagavond 19u00 tot 20u00.

* algemene motoriek & coördinatie

* gordelporgramma : geel & oranje

* spelmethodiek

* oefenprogramma's voor team A : 6e - 5e en 4e Kyu

Oefenprogrammas Team A

VOLWASSENEN - TEAM B

Vanaf 13 jaar : maandag- en vrijdagavond 20u00 tot 21u30.

* algemene motoriek & coördinatie

* basis krachttraining

* gordelprogramma geel t/m bruin - voorbereiding zwart 1e DAN

Oefenprogrammas Team B

Judo 55+

Deze trainingen zijn gericht op het aanleren en onderhouden van het vallen, techniekstudie en kata, zelfverdediging met de wandelstok, bevorderen van de groepsdynamiek, geheugentraining en natuurlijk op het verbeteren van de basiseigenschappen met nadruk op evenwicht, lenigheid, kracht en uithouding.

Deze aangepaste judovorm voor senioren noemen we Kintsugi Judo.

De judoclubs van Lier en Duffel sloten een samenwerkingsovereenkomst waardoor de leden van de groep 55+ op vrijdagavond welkom zijn bij KJC Lier voor een techniektraining van 20u00 tot 21u30. Deze training in Lier is vooral gericht op de starters en kyu-graden.